Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

DZYŃ! Integracyjne warsztaty sensualne o sztuce.

Nowy cykl warsztatów dla dzieci w wieku przedszkolnym (3-5 lat) oraz uczniów (6-8 lat) wraz z rodzicami. Do udziału w warsztatach zachęcamy szczególnie dzieci z niepełnosprawnością wzroku lub słuchu.

Podczas zajęć dzieci i ich opiekunowie na nowo odkryją rzeczywistość, która wydaje się dobrze znana.
Zainspirujemy uczestników do celebrowania ich własnego, wyjątkowego spojrzenia na świat. Pozwolimy działać wyobraźni, wyostrzymy wszystkie zmysły. Zaangażujemy je w badanie otaczającego pejzażu dźwiękowego, poszukamy ekwiwalentu w ruchu, w opowieści, w formach plastycznych. Potraktujemy je jako źródło inspiracji do stworzenia samodzielnej wypowiedzi artystycznej, damy wyraz spontanicznej autoekspresji. Stworzymy przestrzeń dla nieinfantylnej i holistycznej interakcji dziecka z dźwiękami. Ujawnimy całą różnorodność, złożoność i bogactwo świata sztuki, będziemy wspólnie celebrować odmienność, jaką młodzi artyści wnoszą do działań teatralnych.

DZYŃ! to cykl dla zdolnych i odważnych muzyków, którzy nie boją się eksperymentów i nowych form.

Koncepcja merytoryczna i prowadzenie warsztatów: Marta Kurowska, Robert Maniak
Projektowanie narzędzi edukacyjnych: Tomasz Malczuk, Beata Tomczyk

Wstęp wolny. Konieczna rezerwacja miejsc /od poniedziałku poprzedzającego termin kolejnego warsztatu/
Biuro Obsługi Widza / 71 335 49 49 / 11 / 12 // Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Harmonogram warsztatów DZYŃ

Warsztat I: SZTUKA HAŁASOWANIA
20 MARCA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Pohałasujmy do woli i niech nikt nas nie upomina! Niech nasz hałas ma kolor czerwony i będzie miękki i puchaty! Nadajmy siedmiu dźwiękom gamy kolory, kształty i faktury. Opowiedzmy nimi o naszych emocjach i marzeniach. Stwórzmy melodię z odcieni fioletu i zaśpiewajmy piosenkę kwadratami. A może nasz hałas będzie zupełnie bezgłośny?
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością słuchu.

Warsztat II: SZTUKA STRZYKANIA PALCAMI
17 KWIETNIA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Zbadajmy od stóp do głów nasze ciała. Zabawmy się w lekarza, ale takiego, który poszukuje najdziwniejszych odgłosów. Czy burczy nam w brzuchach? A może potrafimy strzykać palcami? Komu najgłośniej bije serce? A komu najbardziej melodyjnie rosną włosy na głowie? Spróbujmy tupnąć i klasnąć, i naśladować odgłosy zwierząt.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością wzroku.

Warsztat III: SZTUKA TRZASKÓW I STUKOTÓW
22 MAJA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Przyjrzymy się różnym domowym przedmiotom. Zastanówmy się, jakie dźwięki mogły im towarzyszyć od momentu powstania do czasu, kiedy znalazły się w naszych domach. O czym opowiadają? Czy odkurzacz i mikser są naprawdę groźne? Spróbujmy je oswoić.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością słuchu.

Warsztat IV: ECHOLOKACJI
29 MAJA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Czy można usłyszeć przestrzeń? A czy wiecie, jak dawno, dawno temu kapitanowie określali położenie swoich statków? A jak poruszają się nietoperze? Spróbujemy wspólnie zawołać echo. Zobaczymy, dokąd nas zaprowadzi. Które z tych miejsc jest najbardziej interesujące?
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością wzroku.


Warsztat V: SZTUKA SŁUCHANIA
19 CZERWIECA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Co piszczy w trawie? Jak śpiewają ptaki? Dokąd pędzi ten samochód? Spróbujmy wspólnie wsłuchać się w dźwięki okolicy i je opisać. A potem stwórzmy własną instalację, która opowie o wszystkim, co usłyszeliśmy.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością słuchu.

Warsztat VI: SZTUKA KONCERTOWANIA
28 SIERPNIA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Chodźmy na spacer do parku! Wsłuchajmy się we wszystkie odgłosy, jakie do nas dochodzą. Czy układają się w jakąś historię? A może tworzą melodię? Spróbujmy ją współnie powtórzyć. Stwórzmy chór parkowych odgłosów. A może dodamy do niego własny utwór?
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością wzroku.

Warsztat VII: SZTUKA OPOWIADANIA
25 WRZEŚNIA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)7. 
Ogród Staromiejski skrywa wiele historii niewidocznych dla oczu. Spróbujmy spojrzeć na niego inaczej, zajrzyjmy pod każdy listek, zapytajmy ptaków, o czym śpiewają, czy chropowata kora opowie nam, w jakim nastroju jest dzisiaj drzewo? Nagrajmy własny audiospacer i pozwólmy parkowym gościom spojrzeć na Ogród naszymi oczami.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością wzroku.

Warsztat VIII: SZTUKA DYRYGOWANIA
23 PAŹDZIERNIKA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Czy można stworzyć swój własny sposób dyrygowania? Oczywiście! Poprowadzić orkiestrę złożoną z dzieci i rodziców i zagrać wspaniały koncert na kolory, gesty, instrumenty. Wezmą w nim udział aktorzy, muzycy, tancerze i artyści wizualni. Wszystkie formy artystycznego wyrazu są dozwolone, a dyrygent tworzy z nich niepowtarzalny improwizowany utwór.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością słuchu.

Warsztat IX: SZTUKA KOMPONOWANIA
20 LISTOPADA 2016 
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Wyobraźcie sobie ulubione bajki bez ścieżki dźwiękowej. Czy ktoś odgadłby, kim jest Buka? Albo ulubiony spektakl w Teatrze Lalek, w którym nie pojawia się ani jeden dźwięk. Czas to zmienić! Po swojemu opowiemy kolejne sceny i nagramy im nowe tło. Przy pomocy instrumentów muzycznych, własnych ciał i dostępnych przedmiotów stworzymy nastrój grozy lub radości i doprowadzimydo szczęśliwego zakończenia.
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością wzroku.

Warsztat X: SZTUKA PATRZENIA
27 LISTOPADA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)

Warsztat współprowadzony przez Fundację na Rzecz Rozwoju Audiodskrypcji KATARYNKA
Czy można patrzeć nie otwierając oczu? Co widzą nasze uszy, dłonie i nos? Czy można opowiadać tak pięknie, że wszystko staje się widoczne dzięki sile wyobraźni? Zamknijmy oczy i udajmy się w podróż po niewidzialnym świecie!

WARSZTAT XI: SZTUKA MILCZENIA
11 GRUDNIA 2016
11.00 (dzieci 3-5 lat) i 13.00 (dzieci 6-8 lat)
Czym jest cisza? Jaki ma kolor? Czy potrafi mówić? A może podśpiewuje sobie po cichutku podczas zabawy? Czy to po prostu brak hałasu, czy może coś jeszcze? Lubimy ją, czy może wzbudzać lęk? Spróbujmy poszukać ciszy. Gdzie mieszka? Czy często bywa w teatrze? I czy w ogóle jest możliwa?
Warsztat dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością słuchu.